Pracovníci Katedry etiky a estetiky, oddelenia etiky a etickej výchovy doc. PaedDr. Igor Lomnický, PhD. a Mgr. Štefan Mikla participovali na medzinárodnom projekte APVV (Slovensko-Srbsko): SK-SRB-21-0025 Vademecum mentora, ktorý bol v roku 2023 ukončený a výstupom projektu je publikácia Rozvíjanie zručností mentora.
Profesijné vzdelávanie je v súčasnosti vnímané ako jeden zo základných pilierov spoločnosti. Z tohto dôvodu je pochopiteľné úsilie všetkých krajín regulovať a zlepšovať túto oblasť činnosti. Osobitnou oblasťou zavádzania zmien v rámci vzdelávania sú zmeny zamerané na zvyšovanie kvality učiteľov a ich profesionalizácie. Tieto zmeny súvisia najmä s rýchlym rozvojom informačných a komunikačných technológií, rozvojom informačnej spoločnosti a požiadavkami na vzdelávanie v 21. storočí, v dôsledku čoho sa kladú neustále vyššie nároky na učiteľov. Pozícia učiteľa sa dnes presúva z učiteľa a poradcu na manažéra, inovátora a tvorivého sprostredkovateľa učiva. Uvedené skutočnosti a najmä z nich vyplývajúce zmeny a požiadavky týkajúce sa výkonu profesie učiteľa je potrebné zapracovať už do pregraduálnej prípravy učiteľov, ale aj do adaptačného vzdelávania začínajúcich učiteľov, ako aj do rôznych typov neformálneho vzdelávania a ponuky povinných programov profesijného rozvoja učiteľov. V Srbsku, podobne ako na Slovensku, sa proces mentoringu v oblasti vzdelávania uskutočňuje na dvoch úrovniach – ako mentoring študentov učiteľstva a tiež v podobe mentoringu začínajúcich učiteľov. V rámci vzdelávania študentov učiteľstva sú všetky učiteľské fakulty v Srbsku, rovnako ako na Slovensku, povinné zabezpečiť výučbu predmetov pedagogicko-psychologického základu učiteľstva a pedagogickej praxe v školách, v rámci ktorej študenti získavajú praktické zručnosti na výkon učiteľského povolania.