Pracovníci katedry doc. PaedDr. Igor Lomnický, PhD. ako zástupca projektu a Mgr. Lenka Magová, PhD., členka projektového tímu participovali na významnom vedecko-výskumnom projekte APVV-14-0446 Hodnotenie kompetencií učiteľa, ktorý bol zameraný na humanistické princípy hodnotenia a jeho kvalitatívne aspekty. Publikačné výstupy projektu inovovali existujúce evaluačné prístupy a otvorili priestor pre nové aspekty hodnotenia v súvislosti s aktuálnymi potrebami pedagogických pracovníkov. Cieľom projektu bolo navrhnúť a pilotne overiť súbor nástrojov a kritérií na hodnotenie kompetencií učiteľa pre kvalifikovaný výkon pedagogickej činnosti na jednotlivých kariérnych stupňoch. Navrhnuté nástroje umožnia riaditeľom škôl štandardizovať evaluačný proces svojich pedagogických zamestnancov. Takýto model hodnotenia nemá v sebe zahrnutý len kontrolný prístup, ale zahrňuje tiež stimulujúce prvky pre tvorivú sebareflexiu a prezentáciu samotných učiteľov. Hodnotenie kompetencií každého učiteľa sa tak stane objektívnym poznaním jeho profesionality a zobjektivizuje aj jeho finančné ohodnotenie. Aplikácia výsledkov riešenia projektu je podporená súborom ôsmich publikácii v kategórii monografia a vysokoškolská učebnica.
Pracovníci katedry koordinovali vedecko-výskumnú činnosť v čiastkových úlohách projektu a boli editormi týchto publikácii:
doc. PaedDr. Igor Lomnický, PhD.:
Teoretické východiská a súvislosti hodnotenia kompetencií učiteľa (monografia)
Mgr. Lenka Magová, PhD.:
Hodnotenie kompetencií učiteľov v európskom a slovenskom kontexte (monografia)